¿El CD está muriendo? No en Alemania, ahí creció su demanda 2.4%.

CD Releases in greater demand

Germany remains faithful to the CD: In the first three quarters of this year in this country were 64 million CDs over the counter. When media reported republish CD albums Control / GfK even an increase of 2.4 percent over the same period last year. Total attributable to the CD about three-quarters of sales of music recordings in Germany - worldwide there are only 60 percent. 17 percent of their earned income, the German music industry with download, streaming & Co., and the remaining nine percent is allocated to DVD, Vinyl, etc.
 
 
CD sales important pillar of the music industry

Despite rising revenues in the digital market, the CD is still the backbone of the music industry dar. How the Federal Association of the Music Industry Association (BVMI) today on the basis of current market statistics from Media Control / GfK announced, but they were sold in 2011 for around three quarters all sales of recorded music in Germany responsible. Total sold in the first three quarters of 64 million music CDs, which has developed mainly in the field of CD sales of new releases positive with an increase of 2.4 percent.

The sales figures underscore the general importance of physical products and, above all, the CD for the music industry. Globally, the share of sales of music CD about 60 percent in Germany is currently even a revenue share of 74 percent on the CD, while digital business models now account for 17 percent and other physical formats such as DVD or vinyl 9 percent of total sales.

Dr. Florian pressures, managing director of the Association of Music Industry Association, commented: "Physical recorded music, and especially the CD and continue to enjoy regardless of the seasonal business of a very healthy demand. The music CD is unchanged are the primary source of revenue for music companies - will it be otherwise contrary to rumors in the foreseeable future to change anything. "
 
 
CD wichtigste Umsatzsäule der Musikbranche
 
 
Trotz steigender Einnahmen im Digitalmarkt stellt die CD nach wie vor das Rückgrat der Musikbranche dar. Wie der Bundesverband Musikindustrie e. V. (BVMI) heute auf Basis der aktuellen Marktstatistik von media control/GfK mitteilte, war allein die CD 2011 für rund drei Viertel aller Umsätze mit Musikaufnahmen in Deutschland verantwortlich. Insgesamt wurden in den ersten drei Quartalen 64 Millionen Musik-CDs verkauft, wobei sich vor allem der CD-Absatz im Bereich der Neuveröffentlichungen mit einem Anstieg von 2,4 Prozent positiv entwickelt hat.
Die Verkaufszahlen unterstreichen den generellen Stellenwert physischer Produkte und vor allem der CD für die Musikbranche. Weltweit beträgt der Umsatzanteil der Musik-CD etwa 60 Prozent, in Deutschland entfällt aktuell sogar ein Umsatzanteil von 74 Prozent auf die CD, während digitale Geschäftsmodelle mittlerweile 17 Prozent und andere physische Formate wie DVD oder Vinyl 9 Prozent des Gesamtumsatzes ausmachen.
Dr. Florian Drücke, Geschäftsführer des Bundesverbandes Musikindustrie e. V., kommentiert: „Physische Tonträger und insbesondere die CD erfreuen sich weiterhin und unabhängig vom saisonalen Geschäft einer sehr gesunden Nachfrage. Die Musik-CD stellt unverändert die wichtigste Einnahmequelle der Musikunternehmen dar – daran wird sich entgegen anderslautender Gerüchte auch in absehbarer Zeit nichts ändern“.

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